De Social Reporter
Geef jouw volgers een kijkje in de keuken, laat zien hoe het er aan toe gaat...
De social reporter doet (live) verslag van jouw event of vanuit jouw zaak via Instagram, Facebook of LinkedIn. Een social reporter kan voor verschillende doeleinde ingezet worden. Van mega festivals tot een kleinschalige wijnproeverij, netwerk borrel of product presentatie. Het doel van een social report is om je volgers te laten zien wat je aan het doen bent. De kijker kan namelijk via korte filmpjes en foto’s in zeer goede indruk krijgen van wat er zich allemaal afspeelt, voor- en achter de schermen.
Hoe kunnen social reporters ingezet worden?
Een festival in de schijnwerpers
Het is zaterdag een uurtje of 12, je zit aan de lunch op je werk. Nog twee uurtjes werken en dan ben je vrij. Een aantal van jouw vrienden gaan vandaag naar een festival, maar jij hebt besloten om niet mee te gaan. Zij zijn vanmorgen al met een partybus die kant op gegaan en staan nu waarschijnlijk bij de ingang. Je checkt je stories en ziet al snel hoe jouw vrienden los gaan in die partybus, de sfeer zit er al goed in. Ondertussen neem jij een hap van je boterham met kaas, terwijl jouw vrienden genieten van muziek en drankjes. Je reageert erop en wenst ze veel plezier. Je krijgt al snel reactie; ”Thanks schatje, jammer dat je niet mee gaat. Het is nog niet uitverkocht hé, kom gewoon na je werk!”
Jouw lunchpauze zit er op, je gaat weer aan het werk. Alleen tijdens het werk blijven die beelden toch in je hoofd zitten en je gaat jezelf afvragen of je misschien toch niet moet gaan als je klaar bent met werken. Het is een uurtje en dan kan je nog zeker wel 7 uur feesten. Het zonnetje schijnt, aaaaah, verdorie. Nja ff werken en dan kijken we daarna wel.
Twee uur later, je bent klaar met werken. Je checkt weer even je stories en ziet daar weer nieuwe beelden van je van je vrienden. Maar ook het betreffende festival heeft zijn stories al gevuld staan met dikke sfeer beelden. De sfeer is echt DIK! Oooh man, wat heb jij zin om te feesten. F*ck it denk je, je gaat snel naar huis. Onderweg spelen de laatste twijfels zich af, maar wanneer je thuis komt en weer wat beelden hebt gezien ben je overtuigd. Jij gaat alsnog naar dat festival. Twee uurtjes later sta jij los te gaan, er zijn weer nieuwe herinneringen in de maak!

Een 7-gangen proeverij in beeld
Jij volgt een fancy restaurant bij jou in de buurt, ze hebben die avond een taste event. Helaas ben jij hier om welke reden dan ook niet bij. Jij ligt thuis op de bank, lekker saai. Tijdens het kijken van je social media accounts zie je een rijkelijk gevulde story van dat fancy restaurant bij jou in de buurt. Je ziet alle gerechten voorbij komen, heerlijke wijnen en bieren, een korte uitleg van de sommelier erbij. Om te watertanden…
Je ziet alle gasten GENIETEN! En jij had die genietende gast ook kunnen zijn, alleen jij bleef liever thuis op de bank liggen of je was weer eens te laat met reserveren.
MAAR! Dat gaat nu niet meer gebeuren, want je bent nu echt overtuigd. JIJ WILT HIER NAAR TOE! Je gooit het direct in de groep op Whatsapp en overtuigd jouw vrienden om binnenkort naar dat fancy restaurant te gaan. De volgende keer ben JIJ diegene die je ziet genieten op die insta stories.
Waarom een Social Reporter inzetten?
Bovenstaande zijn twee voorbeelden waarom (live) verslag op social media super goed kan werken. Je volgers en potentiële klanten laten zien wat ze missen of hebben gemist, met als doel dat ze er de volgende keer voor zullen zorgen dat ze het niet missen. Content is king en op deze manier lever je uitstekende, overtuigende content.
Buiten het (last minute) overtuigen van volgers is het sowieso goed om te laten zien wat je in huis hebt. Hier heb jij hard voor gewerkt, dit is de reden van jouw bestaan. Dat wil je gewoon delen. Dus hoe dan ook, of het nu voor je eigen gepaste trots is of voor het werven van nieuwe klanten en volgers. Deel dit zoveel mogelijk!
Wij hebben door de jaren heen al vaak een social reporter ingezet. Altijd goede reacties. Zoals ik net al aangaf, het is alleen al voor jezelf heerlijk om terug te kijken. Uiteraard doe je het niet alleen voor jezelf, maar ook jouw volgers zullen hiervan genieten. Of juist niet, maar dan is dat waarschijnlijk omdat ze balen dat ze er niet bij waren.
Heb jij interesse om een social reporter in te zetten? Je kan het zelf doen, je kan ook Geen Gedoe inschakelen. Zodat jij je kan focussen op hetgeen waar jij goed in bent. Samen bespreken we van te voren alles door en komen dan tot een plan, welke we naar wens zullen uitvoeren.
Samen zorgen wij ervoor dat jij gaat knallen, zowel in de zaak als online!
Wil jij Geen Gedoe?
Heb je een vraag, advies nodig of zin in een bak koffie of thee? Bel of stuur ons een berichtje!
