Social Media Advertising

 

Adverteren op social media, ook wel social media advertising genoemd. Deze manier van adverteren is niet meer weg te denken uit het hedendaagse online-adverteren. In dit artikel beschrijven wij waarom juist deze manier van adverteren zo belangrijk is, verder geven wij enkele voorbeelden van de mogelijkheden die adverteren op social media biedt voor jouw bedrijf.

Wat is social media advertising?

 

Social media advertising is het adverteren op social media. Hierbij toon jij betaalde advertenties aan gebruikers van het desbetreffende social media platform. Dit kan gaan om verschillende soorten content, denk aan: video’s, foto’s en verhalen. Deze content verschijnt op de feed van de gebruikers. Dit kan zijn als bericht zelf, maar ook aan de zijkant als reclame.

Social media advertising kan veel verschillende doelstellingen hebben. Zo kan deze vorm van advertising in worden gezet voor het vergroten van de naamsbekendheid van een merk, maar ook voor het generen van meer sales. Door verschillende targeting opties te gebruiken kun jij gaan bepalen welke doelstelling jij wilt gaan behalen.

Verschillende mogelijkheden social media advertising

 

Social media advertising is een heel breed begrip. Zoals hierboven ook al staat beschreven gaat het hierbij om het adverteren op verschillende social media platformen. Dit kan gaan om de platformen: LinkedIn, YouTube, Twitter, Tiktok, Facebook en Instagram. In dit artikel leggen we met name de nadruk op de laatste twee platformen: Facebook en Instagram.

Bij adverteren op Facebook en Instagram spreken we over Meta. Meta is het moederbedrijf van Facebook en Instagram. Hier worden beide platformen in samengepakt.

Adverteren in Meta (Facebook en Instagram)

 

Adverteren in Meta houdt hetzelfde in als in andere platformen. Het enige wat hier verschilt is dat Instagram eigendom is van Meta. Dit maakt het mogelijk om eenvoudig te adverteren op beide platformen, met dezelfde advertenties.

 Net zoals de andere social media soorten kan hier worden geadverteerd met veel verschillende soorten content. Denk aan: foto’s, video’s (reels), verhalen, etc. Al deze soorten content kunnen via Meta worden ingepland. Wel is het hier van groot belang dat deze advertenties kwalitatief in orde zijn. Kwalitatieve advertenties zorgen er namelijk voor dat de social media platformen je advertenties vaker laten zien. Facebook en Instagram vinden kwaliteit namelijk zeer belangrijk.

Advertenties optimaliseren

 

Wanneer jouw advertenties een tijdje actief zijn krijg je inzicht in de prestaties via de data die Meta deelt in het advertentieoverzicht. Vanuit hier kun je jouw advertenties op verschillende manieren optimaliseren.

Optimaliseren kan op veel verschillende manieren. Eén van deze mogelijkheden is het optimaliseren op het gebied van doelgroepen. In Meta heb je de mogelijkheid om te kunnen focussen op bepaalde doelgroepen. Deze targeting zorgt ervoor dat jij je zo specifiek mogelijk kunt richten op de doelgroep waar jij naar opzoek bent. Zo kun je effectief gebruik maken van je advertentie, wat de kans op succes een stuk groter maakt.

Daarnaast maakt Meta ook gebruik van zogenaamde ‘Vergelijkbare Doelgroepen’. Deze functie maakt het mogelijk om een doelgroep te targeten die lijkt op de mensen die converteren op je huidige advertentie. Dit kan vaak enorm goede resultaten opleveren!

Geen Gedoe met jouw social media advertising

 

Zoals uit bovenstaande tekst is gebleken kan adverteren op social media super effectief zijn! Wel is het hierbij belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. Het opzetten van een goede advertentie kan namelijk alleen op de meest effectieve manier als je weet welke doelstelling, soort content en optimalisatie bij jouw advertentie past. Dit kan heel lastig zijn.

Ben jij opzoek naar hulp bij jouw social media advertising? Wellicht kunnen wij jou dan helpen! Wij hebben veel ervaring met het adverteren op Facebook en Instagram. Zo kunnen wij voor jou opzoek gaan naar de juiste doelstelling en soort content. Met uiteindelijk uiteraard de juiste vorm van optimalisatie. Op deze manier kun je optimaal gebruik maken van de kracht van social media advertising.

Heb je vragen, of wil je een vrijblijvend gesprek met ons inplannen? Dat kan! Neem gerust een kijkje op onze site en neem contact met ons op. We helpen je graag met het realiseren van de meest effectieve advertenties.

Wist jij dat we ook je volledige social media uit handen kunnen nemen? Neem gerust een kijkje in ons artikel over het uitbesteden van social media. Misschien is dit iets voor jou.

Benieuwd naar
Geen Gedoe?

Heb je een vraag, advies nodig of zin in een bak koffie of thee? Bel of stuur ons een berichtje!

Wil jij Geen Gedoe?

Heb je een vraag, advies nodig of zin in een bak koffie of thee? Bel of stuur ons een berichtje!
Scroll naar boven